roșu și negru, un strop de albastru indolent (pr)in sclipiri de geniu

într-o zi în care vîntul de afară mi-a ”zburlit” o parte dintre lucrurile aflate pe          balcon, dîndu-mi, astfel, mult de lucru și destule probleme în casă,  pingul Mirelei îmi amintește de Paul Cezanne,

iar aceasta (sau…taoate a ce  stea)în ziua în care mi-aș fi dorit să recitesc Sthendal, un bun prieten al pictorilor –în jurul anului 1830 el scria o Istorie a picturii, o zi în care, dacă nu pot merge într-un muzeu, chiar și adunat între filele unui album sau -de ce nu ¿- fie și un muzeu virtual, aș fi privit mai mult reproduceri ale picturilor lui Edgar Manet

și  în graba unei zile agitate, am ales două ”imagini” care ar vrea să păstreze sau să sugereze feminitatea căutată și surprină de către cei trei maeștri aminrtiți mai  sus

și tot astăzi, aș fi vrut să erevăd un film mai vechi, cu o actiță care m-a atras mereu nu doar prin interpretarea personajelor  -ele însele fiind fiecare un aparte studiu de caz cinefil- ci și prin frumusețea care nu prea sa ‘încadra’ în …tiparele… vremurilor în care începea să cucerească deopotrivă și publicul și critica de specialitate, dar acum eu optez nu pentru acea minunată noapte dintr-un parc francez, nici pentru cealaltă noapte antonionianiană, și nici pentru  personajul drag lui Truffaut, ci aleg o ”ipostază”, cred, oarecum inedită

și este o zi în care cei care iubesc filmul de azi, de ieri, pe cel de mîine, știu că înainte ca secolul al XIX-lea să se sfîurșească, apărea pe lume cel care avea să străpungă nu doar lumea filmului, ca un adevărat Crucișător Potemkin – regizorul Serghei Eisenstein

–––––––––-

și ca in  orice zi agitată, pe banda Breaking News al canalelor tv de știri este anunțată demisia ministrului de externe, dl T Baconschi

acum regret că nu am păstrat schimbul de … opinii… dintre intelectualul specializat in teologie și un alt intelectual, un mare artist : Sergiu Anghel –  măiestria coregrafiei se regăsea în susținerea ideilor și a argumentelor

5 răspunsuri la „roșu și negru, un strop de albastru indolent (pr)in sclipiri de geniu

  1. Roşu şi negru. Mi-a plăcut romanul. Nu mai ştiu dacă am văzut şi filmul dar citind romanul am trăit acţiunea. Concretizată la câteva cuvinte această acţiune ar fi: dragoste şi ură, soldat şi preot pentru ca în final să apară uitarea.
    În general uitarea apare doar la cei care vor să uite. Eu nu fac parte din categoria lor.

    Apreciază

  2. Pingback: Brocoli si Ciocolata | Madalina Ciucu

  3. Pingback: Scrisori parfumate « Mirela Pete. Blog

  4. Pingback: Suveniruri. Life in pictures « Mirela Pete. Blog

Lasă un comentariu