astăzi chiar mi-aș fi dorit

        să nu mă doară mîna…    

     azi, de ziua Sa, cînd abia pot să deschid cartea pentru a atinge greșit tastele, azi, cind nu știu

    care anume cuprinde mai bine durerea-mi, doru-mi, căci dorințe nu mai am

 

 

Fecioara din Manchester - Michelangelo

     aceasta,

 

Lăsă norocul, iară sorţii roata,

a pus hazardul în plămada-mi nouă

şi m-a dat nopţii! Ca doi stropi de rouă

ne-asemănăm! Aşa mi-a fost lăsata…

                              *

        sau aceasta

 

O, ce alese desfătări procură

integrei minţi întâia dintre arte,

ce oglindeşte-n lut ori în stânci sparte

ce-avem mai viu în frageda faptura!

 

Iar dacă vremea aprigă şi dură

sluţeşte frumuseţea, avem parte,

din tot ce-n noi trezea plăceri deşarte,

de-ntâia amintire-n zona pură.

(în traducerea lui C. D. Zeletin)

 

 

         e bine că mă chinuie mîna, pentru că astfel nu mă îndur a crede, chiar dacă  scriu

                          blestemat fie realul și virtualul, deopotrivă,

 pentru că eu in aaceasta :

A reînceput jocul vieţii şi-al minciunii în adîncimile minţii;

dar în jocul tău e doar mintea mea;

iar miciuna este mai rea, mai crudă decît moartea, în care eu nu cred;

măştile sunt uzate, iar cele mai noi ( retuşate,parcă) sunt ale unui clown;

 încep să le recunosc!

Jucăm jocul pînă la capăt? ——— Fie!

ultima replică e scrisă demult….

ai epitaful pregătit ?

chipul celui care trage de şnurul cortinei nu poartă mască

                     (21  iulie 2009)

 nu mă mai prind în veci !

  • [mulțumesc pt mesajele lăsate, voi răspunde tuturor puțin, puțin mai tîrziu 🙂 ]

16 răspunsuri la „astăzi chiar mi-aș fi dorit

  1. Ană, mâna nu te doare din cauza calculatorului? În momentul când scriem mult la calculator, mâna stă pe tăblia rece care are efect negativ asupra încheieturilor de la palmă şi cot. Pentru a evita această neplăcere eu am mâna dreapta bandajată peste mâneca unui tricou şi a unui pulovăr, pentru că din cauza răcelii mi s-a pus un junghi în omoplatul drept de nu mai puteam respira. Hiba a durat cam o săptămână. Ştiam treaba din anii trecuţi, dar am neglijat-o.

    Oricum, puse una peste alta, citesc cam mult pesimism în mesajele tale. Poate este un motiv profund, dar nu trebuie să ne închinăm nici motivelor profunde. Toate trec precum valurile mării, iar noi rămânem ca bolovanii pe funduri de râuri învolburate. Este adevărat că nu putem trăi fără amintiri, dar nu trebuie să ne lăsăm copleşiţi de ele.

    Dumnezeu să-ţi ajute să treci peste acest hop.

    Apreciază

    • 🙂 🙂
      am trecut, de fapt/ am fost, am văzut alegerile tale foarte inspirate, într-adevăr 🙂

      mulțumesc, Mirela și un martie mai puțin capricios, dar dacă nu se poate altfel, îl colorezi tu îmreună cu Enya 🙂

      Apreciază

    • la tine, ‘acasa’ ta, ma intorc in 1925 😀 pt cafea;

      dar oare eu am cotrobait ieri degeaba pe hard disk pt a cauta La Vierge_de_manchester ?
      daca nu as avea pb cu minuta, as scana de pe unalbum pe care am dat o avere, cit vreo doua zile fara paste si pizza 🙂 as pune, voiam sa spun, La Sibylle de Libye…

      asa, ma multumesc sa beau cafeaua cu tine si de ciuda de a te convinge si a ma convinge ca ceva-ceva tot a mai ramas

      [stiu, nu e frumos sa scot limba de dim…. 😀 ]

      Apreciază

  2. aha…am pricipit !
    semnat : La Vierge de Dr. Taberei ! 😀 ..
    cată, Ană, cată ! şi-adă aici de toate cele ! ştiu io că mai e şi oameni culţi. 🙂
    observi grija pentru gramatică ! 😀 ieri, alaltăieri ce mă făcu unu’ : AGRAMATĂ !!!
    să cad de pe scaun şi mai multe nu ! 😀 ..

    Apreciază

  3. .. 😀 .. aşa am vrut şi eu să-i spui şi eu Grămăticului, dar cu referire la scris. da’ am preferat una …mai înflorată în gând !
    şi-acu’ îmi pare rău ! n-ai oricând ocazia să înjuri un blogger de top ! 🙂

    Apreciază

  4. Azi, de ziua ta, deşi nu este doar a ta, pentru tine cu mult drag:

    Ţi-aş trimite şi flori, dar nu am cum. Tu totuşi să consideri că parfumul freziilor trimise de mine îţi învăluie casa.

    O zi bună îţi dorec.

    Apreciază

    • -X-,
      iti raspund in graba si cam … superficial, pt ca nu sunt acasa:

      toate picturile sau reproducerile dupa lucrarile lui
      Michelangelo, le-am scanat, din albumele sau cartile pe care le am;
      ca si cele din Bibliotec Laurentiana si aceasta pictura apare
      la sfirsitul unui album in franceza, adus din Italia;
      si tot ca o surpriza, care nu se gaseste usor pe net, voi scana la in toarcere din acelasi capitol
      ‘Ingroparea lui Isus’
      si pt a nu exista dubii si copertile albumului…

      din curiozitate, am intrebat un prieten, aflat acum in Canada, care m-a trimis la:
      http://www.insecula.com/oeuvre/O0028555.html [eu si net-ul… ]

      de altfel, in album, este mentionata szi locatia si daca opera respectiva a fost vinduta, chiar si data….
      🙂

      Apreciază

  5. Multumesc ca ti-ai facut timp sa-mi raspunzi.
    Linkul e foarte interesant. Trebuie sa-l ‘digerez’ pe indelete :).
    Astept sa postezi si restul imaginilor pe care ai de gind sa le scanezi. Sunt pe faza ..

    Apreciază

Lasă un comentariu