Șah la Rege!

 

cNature morte a l'echiquier par Lubin Baguin

 

am adus din nou in față pictura lui Lubin Bauguin, pe care știu că o adori, iar de data aceasta am lăsat-o în prima formă în care am scanat-o, fără ”prelucrări”

există acolo (sau … aici?) aproape toate lucrurile, care amintesc de domeniile care îți plac și de care nu te poți lipsi; nu mă voi hazarda în interpretări pe care nu mi le voi putea susține în fața ta, tocmai pentru că eu nu stăpînesc și nici nu am obsesia interpretărilor alegorice

au fost și perioade cînd continuam partidele de șah prin scrisori, dar aici eu, aproape de fiecare dată pierdeam

de data aceasta vei încerca, iarăși, să mă ameninți, încă de la început cu Șah Mat!, dar sunt într-o pauză de lectură a Scrisorilor lui Euler și ceea ce și atît cît am putut eu să înțeleg cred că mă va ajuta să fiu mai atentă

nu am uitat că am promis că voi pune deoparte cîteva pagini care, cu siguranță îți vor fi mai famiiare, dar pînă atunci, voi lua cărțile de joc, care și pe masa lui Baugin stau pe marginea mesei și le voi pune deoparte; le voi privi cu acel calm pe care îl dau sau îl aduc amintirile frumoase și le voi căuta un loc anume

continuăm partida? – va fi remiză!

iar eu mai am ceva de căutat

cîndva credeam într-un titlu de film – Poveste fără sfîrșit

acum…

––––––––

in Hexagon, partida s-a incheiat cu un scor așteptat, chiar dacă poate părea un fel de remiză

deocamdată, cu tot scepticismul, cred că e bine

Comentariile nu sunt permise.