lîngă fileu :)

Îi propusesem/ promisesem/ spusesem  misteriosului vizitator al blogului meu, lui Darius, că  aștept să primesc provocarea fiilmul european vs filmul American

și cum nu are mingea sau racheta pregătite, mă retrag de lîngă fileu

și servesc

sper să nu fie un prim out

Scent of a woman

Parfumo di donna

nu este nicidecum un Al Pacino versus Vittorio Gassman

________

mă grăbesc : începe imediat meciul de fotbal

25 de răspunsuri la „lîngă fileu :)

  1. Eu optez pentru filmele europene. Au o poezie incontestabila, o reala originalitate, si nu-mi lasa senzatia de deja vu, asa cum mi-o lasa majoritatea filmelor americane.

    • Gina, nu mă supăr,
      dar oricine aruncă o privire peste caategoria cu filme din meniul blogului
      înțelege că ”pledez” și prefer filmul european

      iar alegerea de mai sus nu este întîmplătoare

      mă refer ladiferența dintre vatianta americana si cea italiană
      mulțumesc
      🙂

  2. misterios?…ma faci sa rad,ma rog zi-mi cu vrei,,,
    L-am vazut filmul mentionat cu mult timp in urma,ce este fascinant la el este zic eu acest Al Pacino,care are acel ceva aparte incat mai orice film in care apare ii confera o anume savoare,farmec chiar daca scenariul sau regia sunt mai putin de remarcat.
    Dar in rest cliseul,retetarul tipic american nu se dezminte nici aici,…

    Servesc si eu la fileu cum spui, „Fata fara zestre” a lui N.Mihalkov,,,hm,,,ce zici?

    • …bine că nu te-ai supărat

      hai să lămurim nițel:
      multum pt răspuns
      și mie îmi place Al Pacino, enorm!!!
      iar aici a făcut un rol antologic, ca sa folosesc si eu clisee
      dar eu prefer varianta regizată de Dino Rosi, cu V Gassman

      tu propui ”fata fără zestre” ?

      sincer, nu știu acum o variantă americană, o ecranizare, adică;
      dar am văzut cu ani in urmă, la tv o adaptare excelentă după piesa lui Ostrovsky cu Florin Piersic, Florina Cercel…,
      dacă trebuie să vin cu o contrapropunere pe aceeași temă, dă-mi un răgaz pînă
      îmi fac tema pt concursul de P.A, propus de Călin

      M U L Ț A M F AI N !!!

      reeeviiiin 🙂

      • E greu sa servesti o replica a unui film,avand acelasi subiect,carte…in diverse viziuni regizorale…nu exista mereu replici,remakuri….dar stii ce cred,la ce ma gandesc acum, ca ar fi FOOOOOARTE interesant un concurs de film dupa un subiect anume sau o anume tema.
        Hm…oare cum ar arata Acest „parfum de femeie” in regia lui Lucian Pintile,Mihalkov,Fellini,Tornatore,etc,etc…
        ps.Nu am vazut filmul mentionat de Dino Rosi!

        Cand rula la cinema acum hat ani „Fata fara zestre”…la un alt cinematograf apropiat rula „Cei 7 magnifici”…toata lumea se inghesuia la filmul american(chiar o porcarie,un surogat) ,iar la cel rusesc(minunat si extrem de sensibil) era sala mai mult goala….concluziile iti apartin.

        Succes la tema!…
        INSPIRATIUNE!

        • de fapt, am greșit eu. numele corect este, cum bine se știe, Dino Risi;

          sincer mie nu mi-ar fi putut merge gîndul la asemenea asocieri…. 🙂

          cred că fiecare ar avea o viziune interesantă (m-ar ”incita” cea a lui Tornatore ), dar depinde cît interes(cîtă aplecare) are fiecare dintrer regizori către această temă

          și la fel de sincer, mărturisesc că mi-a lăcut mult ”fata fără zestre”, dar nu este chiar preferatul meu dintre filmele lui Nichita Mihalkov

          ––––-

          concluzii?

          să încerc: schimbăm rachetele, terenul, sau căutăm altceva, tot cu feedback ?
          🙂
          DUMINICĂ frumoasă!

  3. Desigur ,nu este unul dintre cele mai …Nu-mi vin acum in minte altele semnate de Mihalkov.Mi-e dor de filme vechi rusesti.
    Uite ,am sa-ti scriu despre filme care mi-au placut in mod aparte…sa-mi spui daca le-ai vazut si ce impresii ai,fireste in cazul daca le-ai vizionat,Daca nu cauta-le!
    Am sa spun unul cate unul,asa cum imi vin in minte dupa starea de moment…pentru inceput,ai vazut „Frida”?…este vorba despre viata unei celebre pictorite mexicane ,(Frida Kalho)care a avut si o iubire furtunoasa cu celebrul pictor Diego Riviera…
    Nu stiu in regia cui,insa BUN film,cu o actrita in rolul Fridei de o uluitoare asemanare cu celebra artista care a avut o viata incredibil de dureroasa si densa….

  4. Adio si sa fii iubita,inspitata,calauzita de toate cele bune,sa iei decizii corecte ,constructive,intelepte de la Dumnezeu chemare resimtite !
    Sanatate si forta de a le duce pe toate asa cum au fost probabil oranduite.
    Glas bun cu tine la drum.

    ps Intre timp „am murit ” asteptand la fileu,asta este, fii prietenos,empatic ,bun ca te vor primeni cu palme si mai si altii…multumesc oricum.
    By!

    • 🙂 – simpatic ton…
      îți răspunsessem, rugîndu-te să ai puțină răbdare sa deschid o pagină nouă,
      că doar nu era să lungim chatul la acea postare
      a fost o intreruere de curent și..

      ok! fie cum vrei dumneata
      nu știu cine ești
      și chiar dacă aș intui bine, ce rost ar avea ?
      mulțumesc pt urări și pt timpul petrecut pe blogul meu

      numai bine!

      • Inlocuieste cuvantul „ton” cu „stare” si desigur omite pe simpaticul”simpatic”!!!Rasuna tendentios anume…

        Starile sunt dense si divers nuantate…nu interpreta atat textul in sine ci cauta acel context mai larg(ti-am scris si aici,ti-am explicat si in emailuri)…ca sa intelegi poate, ce m-a suparat.
        Am crezut ca pot ajuta cumva,atat…in rest presupunerile tale nu isi au locul,fireste cum ai spus si tu acum ce rost ar avea?

        Da,poate am exagerat,,,dar orice acuta are la o adica expresia ei in tonuri mai colorate,”simpatice” cum spui…si fiecare cu acutele sale,nu?
        gadeste-te uneori la celalalt ca la tine insati…
        raspunde-ti,ce vreau de fapt?
        eu ti-am propus un joc,tu tot pomenesti de eliminarea blogurilor,ai intrerupt comunicarea la un articol,tocmai dupa ce vorbisem de importanta ei…scuze,ce sa mai inteleg???

        • Darius,
          în cazul în care mai treci pe aici,
          (te) întreb: deschid o paagnă nouă pt o discuție liberă despre filme, la care poate participa oricine ?
          nu eu am blocat/întrerupt comunicarea..;
          iar felul în care ul / modul este mai aproaoe de cel care il bănuiam sau il stiam eu

          dar de ce nu ai acceptat ult meu comm pe blogul taă sau eu treb sa ramîn deoparte de anumite …
          🙂 😉
          da! mi-a plăcut, m-a impresionat Frieda xcu povestea ei nu doar în film

          ți-e dor de filme rusești vechi?
          ce-ai zice de AL 41-lea sau d Nouă zile dintr-un an ????

          ai scris ultimul comm este mai aproape de fel

        • P.S – am și eu….

          să știi că nu mă tem nici de ăîa mici și urîți și nici de bau-bau
          dar de anumite …zvonuri… stau deoparte

          sper sa te linistești cît mai repede

          și e prea frumassa o anume litera, ch
          :)iar daca vine toamna 🙂

  5. Ana,sa lamurim un lucru…care comentariu al tau pe blogul meu?,vezi ca iar confunzi,suspectezi,si asta nu-mi place defel.

    Nu am vazut filmul/filmele rusesc mentionat de tine…tu l-ai vazut pe cel spus de mine ,asadar e 1-0 ptr tine!
    Serveste ca atare tu acum un film sa vedem de l-am vazut,sau ba….descrie nitel filmul,poate i-am uitat numele dar l-am vazut,si apoi asa de mica publicitate….
    Ce-i drept multe filme nu le retin numele exact,am sa povestesc eventual,tu poti proceda la fel….te rog fara trucuri!haha
    Jucam 10 runde sa zicem ,una s-a dus,vrei?

    nu e cazul sa deschizi alta pagina,e un joc intre noi,crezi altminteri ca se inghesuie altii la asa ceva,,,ca sunt prea multi cinefili care pretuiesc filme de calitate?

    poti insa deschide un blog pentru iubitorii de film in care fiecare sa scrie un articol despre un film bun preferat,cu eventuale concursuri,surprize,etc…ma rog,asa o idee de moment,interactivitatea asta ar fi extraordinara de s-ar putea stabili pe aceasta cale….parerea mea.
    Zi buna sa ai!…si multa inspiratie!

    • OK! Darius
      continuam tot pe iarba virtuală?
      dar ffacem un set din 2 sau trei game-uriââstai rabdator ca îti raspund imediat
      acum, îți las asata, am gasit-o greu….
      dar povestea, spre final este pe cît de tragică, pe atît de … emoționantă

      aș îndrăzni un adjectiv mai …puternic, dar…

      revin cu daate summare despre celălalt

      • Ti-am spus ca nu l-am vazut,sau mai stii,mai bine povesteste ceva!////poate il gasesti ca recomandare online subtitrat in romana!Stare sa urmaresc ceva dn el i in rusa chiar nu am!

        Deocamdata astept al doilea film propus de tine la fileu!
        Care iti vine in minte!…prefer un joc spontan nu unul incuiat..,,oricare dar bun sa fie !

        Filmul „Frida” poti sa-l revezi online pe” filmehd.net!”
        Caut cu disperare uneori filme bune,de aceea am sa incerc pe cat posibil sa servesc filme care le si poti urmari online!

        PSBine. seturi de 3 game-uri!

  6. M-am gandit ca cine castiga serveste…crede-ma dar nu am habar cum mai e cu tenisul asta…
    Nu am vazut filmul mentionat! Asadar e 2-0 pentru tine!
    Mergem pana la game-uri de 5 puncte ,cine ajunge primul…se pare ca esti in mare forma,asa ca nu te mai plange atat…smile!
    Astept la fileu…sperand sa plonjez dincolo de data asta…

  7. Da am vazut filmul…l-am cautat acum online sa-l urmaresc…citind descrierea am realizat ca e posibil sa-l fi vazut… rasfoindu-l din cursor mi-am amintit de el!
    Pai de ce nu scrii filme online si numele lor ,iata-l aici ;

    da, mi-a placut si mie mult,nu uit impactul cand l-am vizionat,,,deh multi ani de atunci…Bun film!,mersi de a-l mi fi reamintit.
    Din trailerul primit chiar nu ai cum sa realizezi multe.

    asadar e 1-1…am sa servesc eu acum,,,ce zici de „America,America” ..povestea unui grec care emigreaza in America trecand prin foarte multe incercari,dificultati pana a-si implini visul.
    O capodopera a cinematografiei semnata Elia Kazan.
    Nu l-am gasit disponibil online.

    • poate că nu întîmplător ultimul rraspuns restanță este pt tne

      nu știu dac-ă mai esti pe lingăă blogul meu
      dar sper sa fii lui KZAN
      acum , eu în rachetă sau in mingea lovită de racheta nu am decît Occident, al lui C Mungiu

        • eu cred ca am răspuns afirmativ, din moment ce îl consider cel mai bun film al său

          iar EDEN-ul după Steinbeck, un fiasco
          stiu ca acum contrariez, dar nu mi se pare ca a reusit sa surprinda esența si nici mesajul cartii

          da!– AMERICA, AMERICA

          (un mit dureros și încă valabil)

  8. 2-1 pentru tine,,,nu vazui Mungiu…
    vad ca esti foarte busy,necazuri,probleme,suparari,etc,etc..
    O lasam astfel.
    Am sa-ti mai scriu la diverse articole atat cat mai scrii ,cand scrii…e bine?

Lasă un răspuns

