gustul dulce-ademenitor al schimbării

Îmi amintesc că era una dintre acele zile (19 august 1991) libere pentru mine, ”în contul zilelor de sîmbătă și duminică lucrate”; mă trezisem pregătită sub toate formele (cum se spune) să merg la  Sibiu și urma să trec pe la sediul Tribunei , să-i las domnului V Domșa două articole (încă mai mergea colaborarea cu ei, iar acasă  încă nu  aveam internet; deschid print-un gest rreflex radio-ul și aflu grozăvia – lovitură de stat la Moscova, Gorby sub arest la domiciliu; cîteva telefoane, fiecare cu părera sa, pierd trenului, iar în autobuz nu mă pot obișnui cu vorbele, discuțiile, poveștile, preocupările celorlalți călători – cules, săpat, conserve, tractor, cal, pămînt, bani pentru pastile, alți bani pentru caite noi, de parcă eu aș fi auzit în vis sau am văzut un film despre puci; zilele trec cu treburile obișnuite la servici, acasă, radioul și tv-ul merg non-stop, ziarele țin loc de mîncare și totul se termină cu un fel de izbîndă a binelui– Gorby, marele reformator se întoarece ca să plece defintiv, unele teorii aveau să se adeverească în scurt timp, adică prăbușirea colosului URSS; începe să se simtă și în  acea parte a lumii sau de lume gustul libertății și al independenței, de care unii se vor sătura destul de repede, umbra Țarului Petru fiinnd ori mai prelungă, ori mai protectoare

și la fel ca pînă în acele zile, din acel an, tot așa și după aceea mirajul libertății, sub oice formă sau nume s-ar arăta,- eliberare, independență, legitimă apărare, stitpirea răului –ademenește o parte sau alta a acestei lumi către o mereu necesară schimbare, ademenitor fiind gustul și mirosul florilor,  al petrolului, al  prafului auriu de nisp, ori al boabelor de cafea, chiar dacă, uneori, schimbarea se dovrdește a fi o re-intoarcere la mai răul de dinainte;

dar acel movens mundi își cere și își arogă, totodată drepturile

și are, spre satisfacția sa, susținători fideli : politicieni,  afaceriști grupați  mai mult sau mai puțin discret,i armatori, analiști de profesie sau de ocazie, dar și  oameni obișnuiți, care dintr-un motiv  de frustrare sau de revoltă sinceră își arată cu patimă oful

 

iar alături de aceștia, există și trăiesc OAMENII cei mulți, tăcuți și așezați  în   firescul lor  liniștit

acestora le asociez acea atît de frumoasă și de sinnceră  imagine a libienilor – poate fi atribuită oricui de pe această  planetă neliniștită- de către Carmen Gavrilă în catea sa Revolta Orientului, apărută la Editura Polirom. s-au obişnuit să reconstruiască şi, mai ales, să trateze cu umor uşor resemnat perspectiva de a fi nevoiţi să o ia de la capăt, să revină la o viaţă normală…nu se ştie pentru cîtă vreme.

… cîtă vreme? Cît mai mult timp, pînă cînd răul nu-i atinge direct

și cum este  încă o vară frumoasă,, greul poate fi suportat, nu și ignorat, azi am însăilat ceva pentru invitația la P.A. oferit și găzdui/ăt de Călin, nedezmințindu-mă, adică lăsînd un comm neverificat si plin de greșeli

întrebîndu-mă nu fără un junghi unde au dispărut Invitațile Euterpei ?

de Seratele Muzicale nici TVR-ul nu-și mai aduce aminte

aștept să mă contrazică cineva

2 răspunsuri la „gustul dulce-ademenitor al schimbării

  1. nu vreau să te contrazic, Ană, dar ‘oamenii tăcuţi şi aşezaţi, în firescul lor liniştit’ sunt şi ei: http://www.vice.com/ro/vice-news/siberia-krokodil-tears-part-1
    sunt parte din Rusia reformatorului. şi îi avem şi noi pe ai noştri.
    pentru ei nu poate fi vorba de ‘reîntoarcerea la răul de dinainte’ ci de drum cu sens unic.
    asta găsim sub poleială. de la Gară în doi până la ei – ani lumină.
    soluţia (după mine): neîncrederea în absolut tot ce ţi se prezintă, limitarea câmpului vizual doar la cât poate suporta fiecare.
    în vârful piramidei stau oameni care au puterea şi au obligaţia să facă ceva pentru cei tăcuţi şi aşezaţi. n-o fac. atunci, din partea mea, ignore total. n-am nicio curiozitate vis-a-vis de preocupările lor, încerc să-mi păzesc doar fundul meu. toată stima pentru cel care mai crede în lideri, dar pe mine m-au pierdut de mult timp.
    mai vin ele şi soluţia nr. 2, şi 3… cei câţiva prieteni, cărţile 🙂
    pupă irina pe tine!

    • … ”bătaia ”era mai lungă, dar mai aproape de noi, chiar dacă am pomenit de Orient

      formidabil videoclipul
      le-am văzut pe toate

      ––azi am avut zi de … rezolv pb și de căutat încălțări

      treceu pe la tine
      muțum pt pupic, Billy

Lasă un răspuns

