O altă iarnă

ai fi putut să lași scris pe  o foaie cu caligrafia ta impecabilă

dar e mai comod să spui grăbit  pe banda robotului de la telefon

Vino, vom merge la Soveja în munţi.

 

și uită celălălalt vers care știu că-ți place

Acolo trecutul meu, ca-ntr-un cufăr vechi o haină albă.

Am ieșit afară, în aerul rece

și am auzit o voce, apoi două, păreau mai multe

care, parcă, se îmbiau, se îmbinau, completîndu-se, contopindu-se

am privit în(spre) zare și am înțeles

era chemarea ta de dincolo

iarnă, tu, soră invizibilă

când şoimul arată drumul viitor al vânătorului,

și buchetele strânse de pe câmp izbucnesc prin lacrimă,

mă voi prinde şi eu de roţile carului tău triumfal

dar aici, margherită, floare stelară

prin catifeaua liniştii pirogă

ai dăruit visului o vioară

sufletul s-a umplut de văzduh ca o orgă

 

vreau să rătăcesc dincolo de mâhniri.

aici, atât de trist, cântecul cheiului şi-al apei

 

râsul se lua la-ntrecere cu râul.

ce fu mai fraged? Unda sau cuvântul?

 

sau sus pe pisc cât soare mai există

și versu-acesta-i eu sau tu. Sau orice.

  

 fulgii-mi cădeau pe față

Numele tău pe buze… Numai vântul.

 

 

 

    [versuri culese din poezia lui Ilarie Voronca]

(de acolo, de unde  ești, ajută-mă, te rog, ca în  puținele orepe care le am la dispoziție pentru net să  le pot  folosi  fără tot felul de problerme neplăcute, mai ales tehnice)

14 răspunsuri la „O altă iarnă

  1. iau o carte de/cu poeii în mînă, beau un ceai si încerc să cred că atunci nu s-a întîmplat nimic…. și ca la vară voi reuși să urc din nou acolo,
    chiar și singură…


    o seară sennă și liniștită si pt tine, Gina!

    și uite: 🙂

    • Da, Domnule Suman, înțeleg că Vă place si Dunneavoastră poezia lui Voronca…
      dar to el spune mai apoi
      les pleurs inondent toute la vision et la souffrance
      (citat aproiximativ)

      îmi cer scuze pt intîrziere, insa vinovatul princuipal este cxlic

  2. În puţinul timp ce-l mai am la dispoziţie pentru a hoinări pe bloguri şi un forum, mă opresc şi pe uliţa ta. Uneori găsesc aici gânduri amestecate cu durerea suferinţei, alteori gânduri amestecate cu durerea amintirilor ce au fost cândva clipe frumos trăite. Nu le înţeleg nici pe unele, nici pe altele. Sunt un nepriceput în a înţelege ceea ce nu se cuvine. Şi nu se cuvine să intru în intimitatea ta. De aceea prefer să rămân în continuare trecătorul anonim ce trece nepăsător pe uliţele burgului doar cu gândurile lui ascunse între urechile clăpăuge ce aud dar nu desluşesc vorbele din jurul lui şi privesc lumea fără să o vadă. Nu sunt trist, dar nici vesel. Nu am motiv nici pentru una, nici pentru ailaltă. Doar pruncii sunt un supliment ai vieţii mele şi pe măsură ce cresc simt cum se despart drumurile noastre. Şi e normal să fie aşa pentru că „mami” şi „tati” trebuie să fie mai apropae de ei decât „moşu” care-i bun doar acum cât sunt mici. Apoi, … Dar ce mai contează. Copilul de iari, care-am fost ca ei, s-a dus demult de pe uliţa mea şi a rămas doar moşu’ de azi cu „idei învechite”, chiar dacă cei cu „idei moderne” habar n-au de ceea ce ştie moşu. Dar asta-i viaţa. Pe unii poate-i deranjează că moşu îşi poartă cu demnitate capul pe umeri. Altfel spus, fiecare cu povara lui. Sunt conştient că am greşit ceva faţă de cineva. Care a fost greşala şi cine a suportat consecincele nu ştiu. Este mult prea târziu să o pot îndrepta. Dar cu certitudine a fost şi acum plătesc datoria restantă. Ceea ce-mi doresc sincer este să mă mai poarte picioarele prin urbe încă mulţi ani de acum în colo. Să tot fie în jur de douăzeci. Sunt mulţi, sunt puşini, nu ştiu. Dar aş vrea să-l văd pe Bebe la 21 de ani şi pe Ioana la 26. Poate merit acest lucru.

  3. Pingback: Pași pe zăpadă… « Cristian Dima

  4. Pingback: Ne dați ori nu ne dați?!?! « Cristian Dima

Lasă un răspuns

