BLOW UP and subtlety

era început de vară și de sesiune cînd am fost să văd pentru a doua oară filmul  pentru  a-i ”prinde” subtilitatea

ceva anume mi l-a readus brusc în minte, tocmai (sau) datorită subtilității, de fiecare dată pe alt registru, eu neavînd întotdeauna cheia potrivită la îndemînă

tot la ”vechituri”  am rămas?

da și nu; am văzut și eu Culoarea sentimentelor (titlu mai inspirat decît originalul), am văzut și eu The Descendants care cred că va lua un Oscar, mi-a plăcut și War Horse, dar a  pomeni despre  acel Arbore al Vieții, după ce am citit cronica semnată de Angelo Mitchievici, eu nu mă încumet a mai adăuga ceva, poate doar să-mi repet în gînd că prezența și premiul de la Cannes nu au fost întîmplătoare…. ; pentru mine tot filmul european rămîne ca punct și reper de valoare și –de ce nu?- de exigență;

iar revelația în acest an a fost filmul polonez Trandafiraşul (Rózycka, 2010), în regia lui Jan Kidawa-Błoński. văzut la  MECEFF 2011

dar nu pentru a vorbi sau a scrie despre filme am deschis acum blogul, chiar dacă aseară am avut bucuria de avedea la tv un film după care tînjeam din revista Cinema  a adolescenței mele – Cinci seri, realizat, nu doar regizat de Nikita Mihalkov

și m-am trezit cu același gînd care ar trebui să îmi rămînă mai presus de celelalte

necazuri, neplăceri sau chiar dezamăgiri dureroase,

acela că nu există rele și belele mai mari, mai grave decît războiul și boala

și mă doare mai puțin mîna, (eu chiar nu port mănuși de box….) parcă ceva mai apăsător sufletul,

dar durerea acută o simt altfel, din alt motiv :

din neatenție mi-a căzut Filozofia Renașterii a lui P P Negulescu pe picior, nu la picioare…

degeaba aș căuta vreun leac; privirea mi se îndreaptă spre un colț cu sticluțe, unde deslușesc fără ochelari bruno banani, for everybody, dar ping-ul de la Mirela merită altceva, poate un Lancôme Magnifique și ca să rămîn în renaștere ar  trebui să caut o pictură a lui Francesco Mazzola

la mine sau pentru mine cam de multă vreme nimic nu se mai închide perfect, într-un cerc, rămîne o elipsă

======================================

să Vă aducă Moșu’ Nicolae tuturor ceea ce Vă dorîți ¡

4 răspunsuri la „BLOW UP and subtlety

Lasă un răspuns

