…. Caut Al șaptelea Cer

(deschid comentariile imediat ce voi fi terminat de scris cele două fraze pe care le am în gînd și care mă cam ”bîntuie”frumos de aseară;

Aceasta, la întoarcerea de la programul și plimbarea obligatorie … deh, am ajuns și în faza asta )

și sper să reușesc să nu mai par ingrată cu și față de mulți

celor care pleacă în voiaj de weekend, ZILE FRUMOASE !

–––––––––––––––––––––––––––––––––

          poate nici ‘sevrajul’ sau ceea ce s-ar putea numi o cura de dezintoxicare de medicamente (transchilizante… jenant de spus ? !?! ?…,) nu poate explica motivat sau motivant ( … ??…) întirzierea  celor citeva cuvinte prin care as  incerca sa explic cum am ajuns sa caut in blogosfera o minunatie de film , din timpul filmului fara sonor…

   ei bine, sunt zile si seri in care citesc mai multe sau mai putine bloguri care imi sunt dragi nefiind ‘logata’, cum se spune ; cu o seara inaintea acestei postari zabovisem pe o bijuterie de blog al unui cinefil  ( nu se afla in lista de pe blogul meu) veritabil [mai corect scris/spus, un intelectual sadea,  adica indubitabil, impatimit si de cinema, nu doar  un privitor sau consumator de filme]

    si mi-am amintit multe despre care stiam ceva-ceva din reviste vechi, dar si pentru ca in anii mei buni  si frumosi le-am putut vedea la Cinemateca de pe str Eforie, ori la Sala de la Grigore Preoteasa ; a mai fost si sansa de a avea un grup de prieteni care erau familiarizati cu aceasta lume, dar deja ma indepartez de subiect, si este, pt mine foarte tirziu ;

    nu pot preciza exact sau cu destula precizie ce mi-a adus in minte acest poem cinematografic despre oameni simpli care se gasesc unul pe altul printr=o intimplare nu tocmai  fericita , dar salvatoare cel putin pentru unul dintre dintre ei, se intilnesc pentru a se cunoaste si a se regasi in iubirea care stie si poate sa dainuie si sa invinga chiar si ddramele razboiului ; dar despre acest film pe care l-am vazut la tv, in adolescenta, la o emisiune prezentata, cred, de catre Tudor Caranfil, as fi vrut sa scriu altadata si mai… altfel ;

  in acea seasra, uitindu-ma la ceasul calculatorului, care arata 11.03 p.m., mi-am amintit de legamintul pe care Chico si Diana si-l fac la plecarea barbatului pe front si anume ca in fiecare zi, la ora 11, ei se vor intilni prin gindul care invinge orice obstacol, acolo, in mansarda de la etajul sapte, unde aveau ca bogatie a lor , dar si  cea mai de prêt bucurie: Crul senin sau instelat si puteau ,astfel, pretinde ca ‘au Parisul la picioare’ ;

   am undeva, in arhiva mea, afisul filmului si citeva date inedite, vreau sa cred, despre acest film al primului regizor laureat al Oscarului pentru regie, este adevarat, premiul i-a fost inminat/oferit doi ani mai tarziu, la 16 mai 1960, cind a avut loc prima Gala de decernare a Statuetei. ;

    Si uitindu-ma inca o   data la ceas , mi-am amintit de un alt film pe care il caut  : In fiecare seara la ora 11, un film sovietic, relizat cam prin anii 1968-1970 ;

         Vi se pare ca am o predilectie aparte pentru filmele veci, ca ma ‘aplec’ mai mult, pe acest blog, asupra peliculelor …’prafuite’ ? poate ca da, insa nu este chiar asa ; caut sa vad cam tot cea ce ma intereseaza dintre productiile noi ;

 In urma cu trei decenii, regretatul Laurentiu Ulici a reusit un  frumos demers : Nobel contra Nobel, in literatura ;

 Daca as da sau as primi lepse, as propune ceva de genul Oscar versus Oscar

   *oare s-ar prinde cineva ?

3 răspunsuri la „…. Caut Al șaptelea Cer

  1. Noa serbus. Am mai fost pe aici şi când uşile erau închise. Mă bucur că până la urmă s-au deschis. Înseamnă că te simţi bine şi din zi în zi să te simţi tot mai bine

  2. eşti o adevărată enciclopedie, copilă! 🙂
    în privinţa lepşei, eu nu m-aş prinde, pentru că sunt într-o fază în care îmi place tot ce văd.
    mi s-a bulit simţul critic.

    te pupă fata 🙂 şi îmi pare bine că ai revenit la scris

    vezi ceva: http://uwall.tv/

  3. @Irina, @Rodica,m @abbilbal,
    Va multumesc si Voua si celorlalti
    mi-a fost dor de voi,
    dar este deja f f f tziu, sunt ‘monitorizata’ cu timppul pe calc, oricum imi iau ‘portia’ de observatii pt aceasta ora,…
    dar maine promit ca dupa programul meu obligatoriu, mai treb si sa ‘lucrez’ ceva cu folos…, Va voi raspunde fiecaruia

    @Irinaaaaaa> tu de cind exagerezi, ha? vezi ca poate vede argumentics(ul) si nu stiu cum ma descurc, dar il impaci tu, cu o ciorba de vara, cu salate, cu…
    gata, ma duc la somn
    BUNA DIMINEATA ! 🙂

Lasă un răspuns

