și totuși, viața e frumoasă!

am vorbit în această seară cu un prieten, de profesie, psiholog

i-am spus că simt că totul în jurul meu se prăbusește, că nu mai reușesc să găsesc rezerve pentru a rezista, că totul mi se pare ostil și că orice încercare de-a mea mi se  pare ridicolă

– pentru că te întorci prea mult în trecut sau privești spre un viitor incert::; ce-ar fi dacă ai trăi și în prezent?

– într-un prezent  in care mi se  trîntesc  uși și mi se refuză aproape totul.

– ești convvinsă de ceea ce spui?

– da.

– pentru că nu vrei să accepți situația prezentă, încearcă să te accepți pe tine însăți.

– adică să mi să pară firesc să vreau mai puțin, sau chiar nimic

– de data asta nu ne mai înțelegem. Îti reamintesc răspunsul unui supravietuitor din lagărele naziste: ‘ am rezistat pentru că încercam să consider că era o situație normală și mă comportam cu mine însumi ca și când aș fi trăit liber, în condiții normale.

-…

–  taci? Sau nu m-ai auzit? cum ți se pare?

– știu și eu povestea sau cum să-i spun mai , mai corect ?

– și ?

– mi-am amintit de filul lui Benigni

– La vita e bella, nu ?

Am îcuvințat mișcînd capul.

–          acel personaj,  Guido, dacă nu mă înșel, oare nu încercat ceva asemănător?

–    acel absolut  colosal Quido a lui Bernigni avea o motivație puternică.

–          fiecare putem și chiar trebuie să avem o motivație.

–          eu nu mai am niciuna; nu mai găsesc.

–           nu cauți înde-ajuns de bine.

–          unde? cum? Nu înțelegi că nu pot, că nu mai știu?

–          ba da! Fă ceea ce făceai cînd îți era bine : caută în tine însăti. Ești încă puternică.

–           nu, nu mai sunt ; nu a mai rămas nimic din miune.

–          dacă vrei să mai bem un ceai și să povestim, promite-mi că încerci, ok?

Aș  fi replicat ok-k-k, dar m-aș fi întors prea tare și prea frumos în trecut.

eu voi încerca să caut în mine cea de acum; dacă voi găsi ceva, un răspuns …”motivant” mă voi întoarce pe zidul meu negru

și poate Vă voi regăsi pe voi, cei de aici, din blogolume, celor care acum Vă MULȚUMESC  și pe voi, pe cei care Vă rog să trăiți frumos

și totuși, viața e frumoasă!

18 răspunsuri la „și totuși, viața e frumoasă!

  1. Pingback: Trafic cu Hituri (runda 53) « Blogul lui Teo Negură

  2. Da AnaMaria. Aşa şi este. Viaţa este frumoasă aşa cum este ea. Cu zile senine, cu zile înorate, cu zile tristre, cu zile vesele, cu dialog, conversaţie sau monolog, cu tăceri prelungite, cu plimbări mai lungi sau mai scurte. Viţa este frumoasă iarna pe frig şi vara pe cald, primăvara pe ploi şi flori, toamna pe ploi şi frunze moarte, căci ăstai rostul frunzelor şi al nostru. Să călcăm pe frunze moarte şi să nergem înainte.

  3. Pingback: Dor ucigaş « Cristian Dima

  4. Pingback: Jucărie « Un blog cu năbădăi

  5. Nici nu banuiesti cat de multi oameni simt la fel, iar cautarea despre care vorbeste prietenul tau ii afunda si mai tare in renuntarea lor. Si eu ma simt tot mai des ca Radu Comsa din „Intunecare” a lui Tatos. Dumnezeu sa-l ierte, acum doua zile s-au implinit unsprezece ani.

  6. Pingback: Băsescu vrea să-l aresteze pe Ion Iliescu? | Gabriela Savitsky

  7. no…nu-i doar frumoasă. tre’ să-i mai punem şi noi globuri la urechi câteodată şi-atunci o să arate mai bine.
    io zic că e mai umbrită şi de la Groenlanda care a fost pe-afară.
    da’ pleacă el frigul, n-auzi marmotele/vulpile/urşii/cârtiţele şi restu’ care prevestesc primăvara? 🙂
    ti pup!

  8. Pingback: banalităţi de sinucigUaşă « leneşrĂu's Blog ?

  9. Citind ceea ce ai scris pana acum, incercand sa inteleg ce fel de om esti, te asigur ca ai suficiente resurse pentru a vedea frumosul din jurul tau, pentru a privi, cu curaj, si uratul. Nu numai atat, ai resurse pentru a ne ajuta si pe noi, cei din jurul tau, sa regasim frumosul, atunci cand credem ca a disparut.

  10. Pingback: Pentru tine, Lisa! (1) « Cristian Dima

  11. Pingback: Absolut Secret « Andi Bob

  12. Pingback: Fotografii de pe la prieteni « Călin Hera. PA-uri şi mirări

Lasă un răspuns

