SENTINȚA

Acesta este filmul găsit zilele trecute pe unul dintre DVD-uri și care m-a ”convins” să renunț a vedea o realizare de calibrul lui Citizen  Kane – un film pe care l-am văzut de multe, foarte multe ori, care mi-a plăcut de fiecare dată, parcă altfel… mă atrăgea, fără să îmi explic nici asatăzi de ce, asemenea unui magnet…

și nici de data aceasta nu am regretat.

poate că  în multe seri, în fața oglinzii, în timp ce se demachiază, dar și după aceea,  femeia frumoasă, inteligentă și rafinată, în aparență calmă și stăpînă pe viața și pe sentimentele sale, va auzi cuvintele bărbatului tîrnăr, răsfătat de viață, copilăros pînă la superficialitate, dar maturizat dintr-o dată prin și dintr-o dragoste răvășitoare

– Francezii au logicã, elegantã

si sunt foarte dramatici.

 

J’accuse!

Scuze!

 

Acuz, în numele mortilor!

 

Te acuz cã ti-ai nesocotit îndatoririle de fiintã umanã!

Te acuz cã ai lãsat iubirea sã treacã!

Te acuz cã ai respins fericirea, trãind în minciunã si resemnare!

Ar trebui sã fii condamnatã la moarte. Vei fi condamnatã la singurãtate. 

– Ce sentintã îngrozitoare! Cea mai crudã și mai înfricosãtoare.

– Sã trãiesti singur, fãrã iubire.

– Asa e.

 

–  Probabil mã consideri si mai ridicol decât asearã.

– Nu.

– Sau crezi cã iar joc teatru…

 

– Nu, mã gândeam la mine. Dar tu

esti prea tânãr ca sã te simti asa.

 

  –  Singur, fãrã iubire..

– N-ai de unde sã stii.

 -Trebuie sã fie doi. Nu e destul sã iubesti. Trebuie sã fii iubit.Pari tristã.

– Nu sunt.

 

 

   Iar dacă va reuși să scape de amintirea acelui strigăt de pe casa scărilor :

”Look at me, I’m old, I’m Old ”

Se va trezi dimineața în fața aceleiași oglinzi, repetînd asemeni  lui Cécile :

” Bonjour Tristesse, bonjour! ”

…. poate că voi reuși să scriu cîndva despre cea pe care Simone de Beauvoir o considera un exemplu de existențialism asimilat– despre Francoise Sagan…

––––––

–  și de ce nu scrii acum, pînă pleci în vacanță, doar te lăudai că vrei să mă schimbi în bine, să par și eu mai serios, mai arătos, mai suporttabil privirilor și gusturilor pretențioase… hei, ce zici?

– ok! Așteaptă pînă la reîntoarcere, nu lipsesc mult și plec abia peste o săptămînă.

– dar dacă mergi unde bănuiesc eu, îmi voi plînge singur de milă.

– asta rămîne de văzut.

13 răspunsuri la „SENTINȚA

    • Buna… seara ! şi scuze pentru întîrierea răspunsului

      Domnule Suman, ştiu că este foarte banal ceea ce scriu acum,
      dar
      eu cred că fiecare dintre noi avem momente cînd ne ~incearcă~ astfel de întrebări…

      şi eu Vă mulţumesc pentru trecerea pe aici şi pentru gînd!

      o seară plăcută!

  1. n-o să mai coboare nimeni vreo scară aşa, după ce a fost alungat…
    al dracului de crudă maturizarea şi total nedreaptă din punctul lui de vedere.
    revin. că tre să mă duc de-acas’. da’ revin.

  2. tu crezi ca scara aia e sau ramine doar in naucirea lui, ajuns prin multimea de afara?

    ha! – stop!

    ca am niste zile in care tot scriu si sterg/ascund ‘postari’.

    eu chiar trebuie sa imi vad serios de trebi… pt ca VREAU SA PLEC IN VACANTA

    [lasa semne, daca vrei si revii, ca io tat aici m-oi intoarece… dar oleaca mai limpezita neaparat 😀 ]

    • nu am vrut să te ‘lovesc’ , CELLA….

      dar sunt zile cînd obosesc să mai simulez,chiar atunci, ferindu-i cu bună știință pe alții,
      prefer să mă doară doar pe mine si arunc in mine, ma lovesc cu litere, cuvinte, frinturi de memorie, cu blogul, cu orice.

  3. m-ai lovit cu amintiri draga mea. doar cu amintiri. dragi tare.
    şi-ţi mulţumesc pentru ele. am plîns şi le-am aşezat iar pe raftul de suflet de unde-au venit(via însemnarea ta). nu, nu-i „vremea lor”. ducă-se… cu lacrimi cu tot. păstrez doar sarea.
    şi mai ales nu regret nimic

  4. CELLA cu un nou si f f f frumos avatas!! 🙂 🙂 🙂

    –-

    in zilele urmatoare mas tem ca va trebui si nu voi sti sa raspynd la
    ‘qu’as tu fait de ta jeneusse ?’

    =
    inainte de plecare trec pe la tine..

  5. ana
    ana
    ana

    m-am uitat azi in oglinda. am citit postarea ta si apoi un alt mesaj: ma intreaba cineva: cat mai ai de gand sa te controlezi? cine esti de fapt?

    punct ochit
    punct lovit

Lasă un răspuns

