În timp ce unii sunt în sesiune, alții au terminat, eu încerc să îmi reduc din restanțe

  Anul trecut scriam cam așa :

” să scriu; dar despre ce? Despre lume, dacă tot vreau să o schimb, iar lumea are trăiri, sentimente şi are şi valori . Cum nu am pretenţia de a fi axiolog, mă hazardez spre sentimente, dintre care trei mi se par mie esenţiale, dar nu şi singurele: Speranţa, Ura şi Dragostea. Despre cel din urmă, las pe alţii, mai avizati să scrie.”

    Cum despre ‘ură’ am încercat șî încropesc ceva,  aș vrea ca timpul și mîna să mă lase să îmmi limpezesc sau să îmi lămuresc gîndurile în ceea ce privește Speranța, într-o perioadă în care chiar am nevoie să cred că   ‘nu moare în zori’

   și dacă scriam undeva, tot în virtual, că eu cred că disperarea trebuie ”analizată” începînd de la tragedia greacă și școlile grecești, trecînd apoi pe la mulți alții, îmi iau ca argument pe Mededea lui SENECA—”cine nu speră, nu are de ce despera”

 și poate voi găsi acel bun nesigur al cărui nume este SPERANȚA (da, tot Seneca)

(spor mie și sănătate tuturor!)

17 răspunsuri la „În timp ce unii sunt în sesiune, alții au terminat, eu încerc să îmi reduc din restanțe

    • hai sa-ti spun un secret, intr-un minut furat:

      eu am cam terminat demult cu exameneler din sesiune sau cu ses. de examene, iar daca restante nu am avut [ nu ma laud deloc! 😀 ], am avut 2 aminari pt ca nu stapineam cum voiam materiile[ nu imi paceau…]

      restantele s-au adunat si pe blog si nu numai…

      SUCCES!

      dar mai vb pina atunci ….
      🙂

    • eu imi propusesem sa nu mai iau lepse,
      dar pt ca Vania mi-a pomenit despre assa ceva, o voi ruga pe Gabriela- Chip Frumos [cred ca la povestirea ei se face trimitere…] sa ma pasuiasca o zi doua, ca tot am restante

      multumesc !

  1. Frumoase vremuri….nici nu mai conta ca-i iarnă sau primăvară….conta doar să fiu strălucitoare, să-mi uimesc profesorii și pe mine însămi, cu lucrările expuse și cu știința-mi, la materiile teoretice, mai ales Istoria artei și Estetică. Doamne, cât mi-e de dor de o sesiune cu examene multe și grele (lucram la compoziții, proiecte și transpuneri până noaptea la 23, ne lăsa portarul, îl trezeam când plecam osteniți și fericiți!. Aia da viață! Din păcate, după revoluție nimic n-a mai fost…știu, am fost în Franța, dar am plătit, am fost în Italia, am plătit…așa că nu cred că faptul asta ar fi cine știe ce….nu a mai fost la fel și gata. Din 7 câți eram în an, am rămas trei fete, ceilați zburând la alte secții mai ”grozave” în ultimul an de studiu….nimeni nu mai învăța…Dar o să-mi amintesc de primii patru ani de facultate, care au fost atât de fericiți, încât nu pot umbri răceala de după. Baftă la examene!

  2. Mirela,
    mie imi e dor de examenele din scoala, erau mult mai usor de trecut decit cele de acum…
    si -asa cum scrii- ‘Frumoase vremuri….nici nu mai conta ca-i iarnă sau primăvară’…

    de succes, pt unele hopuri in viata am nevoie de bafta; safie ! 🙂

    • 🙂

      pe jumatate, sau in parte, adica ceva mai mult, de acord cu tine; poate de aceea frecventam cuminte cursurile de mate si la restul fugeam la Univ cautind un loc in Amfiteatrul Hasdeu, la Ianosi si E simion sau ceva mai aproape de ‘casa’, la Grunberg….
      dar cele pt care alergam intre Observator, IEIA, C Calcul si o cladire Turrn au fost ca o sesiune prelungita, pe care am fentat-o, asa cum numai atunci si acolo o puteam face…
      [ cunosti, cumva locul ? 😀 ]

      mama, ce minge mi-ai ridicat la fileu, fara sa stii, Mircea, dar am de lucru, mai am si o mina inca nevindecata complet, am restante pe blog
      si cer scuze ca scriu din off

      viiin acum! [ nu cu voi vorbeam, scuze!]

      [revin cind pot]

  3. Eu vreau o restanta speciala, n-as zice nu nici de una la scoala..Dar as vrea o restanta intr-o primavara , verde si albastra, cu furnicute, copii si zambile..
    O zi frumoasa, Anamaria!

  4. lasa ca vine primavara cu restantele ei, sau fara, dar pt tine tot va aduce ceva special… 🙂

    si acum chiar treb sa fuuuug,
    poate ma prinde primavara din urma

  5. În sesiune suntem toţi, în permanenţă. Restanţe avem, dar nu le putem reduce niciodată şi cu atât mai puţin ne este dat să scăpăm de ele. Iubim şi urâm deopotrivă, căci iubirea şi ura relative sunt. Ni se pare că iubim ceea ce de fapt urâm, după cum ni se pare că urâm tot ce iubim. Iubim viaţa? Se prea poate, dar ne batem joc de ea. Iubim natura? Să fim serioşi, că de fapt o mutilăm. Iubim dragostea? La ce se rezumă această iubire. Urâm ce este urât şi hidos? Aş, de unde? căci de fapt urâţim ce este frumos. Ce bine că timpul nu stă pe loc când pentru unii e bine şi alţii o duc rău. E bine şi e rău, e lumină şi întuneric, nimic nu este mai mult, nimic nu este mai puţin, totul este în echilibru, un echilibru perfect. Ne întâlnim şi ne despărţim atunci când ne este dat, râdem şi plângem la timpul potrivit, dar mergem înainte şi numai înainte căci cale de întors nu avem. Avem doar un drum de parcurs aici sau aiurea, avem o soartă de dus peste tot pe unde umblăm şi în finalul finalurilor vom da un răspuns. Atunci, la sesiunea finală.
    O zi bună Anamaria şi să fii iubită.

    • iar judecătorul e merfeu același
      care
      ‘ţine-n mână
      căderea asta nesfârşit de blînd’ –-
      cumn ar spune Poetul
      (scuze, dar in clipele neplkacute ma ajut cu formule si cu versuri)

      ma scuuzați, dar am vîzut acum comm Dvvs
      mulțumesc! 😉

      • Când nu vedem ceva, nu trebuie să ne cerem suze pentru că nu vedem ce nu trebuie văzut. Ce trebuie văzut, vom vedea la timpul potzrivit şi numai la timpul potrivit. Aşa e rânduiala meticulos rânduită.

        De o noapte bună, liniştită şi tihnită să aveţi parte.

Lasă un răspuns

