Sacrifiu sau SACRIFICARE ?

Îmi propusesem de  ceva vreme sa scriu despre SACRIFICIU.

Acum nu  ştiu dacă voi mai reuşi să adun/cuprind gîndul în cuvinte ca în vremurile bune; aş putea, poate, să scriu –cu riscul de a mă repeta faţă de cei care mă mai ’cunosc’ – că se poate renunţa la ceva foarte drag fără înfruntarea laşitătii, sacrificînd acel ceva foarte drag, atunci cind îţi este dat a înţelege că doar astfel se poate izbîndi, doar aşa ţi se împlineşte visul de creaţie a ceva durabil si cu rost.

(poate că voi reuşi cîndva…)

Am mai scris: nu am vocaţia sacrificiului, dar îi admir pe cei care pot şi sunt în stare să o facă.

Cînd am găsit fotografia pe mail am privit-o  cu placere, apoi cu încîntare, dar pe măsură ce mă uitam mai atent am înţeles, am simţit, de fapt, că nu  întîplător  mi-a fost trimisă această fotografie.

glade&fog

glade&fog

acolo, în acel luminiş sunt eu.  Într-o seară am încercat să traducem fiecare versurile, al căror autor nu mi-l amintesc,(tu ai găsit poezia)

Oh, numai noi cunoasterm nerăbdarea

De-a ne putea privi în ochi  (unul pe altul)

Şi-a înţelege astfel totul;

Dar stăm spate în spate,

Crescuţi ca două ramuri,

Şi dacă unul dintre noi s-ar smulge,

Jertfindu-se pentru-o scurtă-singură privire,

Ar vedea doar spatele din care s-a smuls,

Însângerat, înfrigurat

Al celuilalt.

la intrebarea mea ‘de ce nu mai devreme’, mi-ai  răspuns cu o altă întrebare :

’dar de ce nu mai tîrziu, Sisi ?’

si atunci am înţeles. Am înţeles că adevăratul sarificiu este atunci cînd nu ţi se  cere să îl faci, ci simti că numai aşa (îţi) poţi salva acel doar al tău suflet tăinuit.

equanimity.or.expectancy

şi mai ştiu acum că în oricare colţ , mai întunecat sau în ceaţa luminoasă ( să fie, oare  mai potrivit pentru acea melancolie , nu tristeţe, bine ascunsă din ochii tăi mari işi frumoşi ‘lumina ce risipeşte ceaţa’ ?) eu am rămas cu liniştea gîndului împăcat  de a fi reuşit să salvez pentru mine ceea ce  nu ar fi trebuit pierdut  vreodată:  ceea ce rămîne dincolo de amintire.

[aici ced că se încheie  blogul simplu al  aceluiaşi şi totuşi  altfel Sisif ]

4 răspunsuri la „Sacrifiu sau SACRIFICARE ?

  1. Zbaterea ta, chinuindu-te sa despici firul in prea multe,doare,Anamaria.

    ” eu am rămas cu liniştea gîndului împăcat de a fi reuşit să salvez pentru mine ceea ce nu ar fi trebuit pierdut vreodată: ceea ce rămîne dincolo de amintire”.
    Doar daca , dincolo de amintire este ceva atat de luminos, as zice ca eshti linishtita.
    Fara alte vorbe..

Lasă un răspuns

