caut o Carte

carti vechi

De cîteva zile, de cînd am găsit pe  Genunchiul Lumiiamintirea lui Borges , precum şi trimiterea -pentru mine de o nostalgie binefăcătoare- la literatura sud-americană, dar şi la anii cînd citeam nu doar cu nesaţ  aşa ceva, cau am căutat peste tot unde credeam că poate fi (în biblotecă, în pod, în alte lăzi din beci) o carte, dar mi-am dat seama că tumultul de schimbări deloc calme, ce m-au ’vînturat’ în ultima perioadă, cartea respectivă s-a … rătăcit.

Caut o carte scrisă de un mare scriitor, înghiţit de nedreptatea unui Pămînt capricios: RACUL de Alexandru Ivasiuc.

Romanul ştiu că a fost cumpărat de către tatăl meu, iar cîtiva ani mai tîrziu, cînd l-am luat să-l citesc, tata mi-a spus : ’ nu ştiu dacă este cea mai bună carte a sa, dar vei înţelege în ce fel de societate trăieşti’
[ era prin anii ’80, cartea apăruse cu vreo şapte sau opt ani, aproape, în urmă, cred].

Am căutat, am întrebat, dar se pare că romanul nu a fopst reeditat şi zău că nu înţeleg cum edituri prestigoase, conduse, în marea lor majoritate de către ’intelectuali de dreapta’ nu au găsit un loc în planul lor de reeditări pentru o asemenea carte, scrisă de către un om a cărui viaţă ar fi meritat un episod din Memorialul Durerii, la TVR ….

–––––-

Şi pentru că nu ştiu cînd şi cum voi reveni ‚ ’în direct’ pe blog, (dar am decis să nu îl şterg) mulţumesc pentru un eventual răspuns.

Cu gîndul bun, dintodeauna!

5 răspunsuri la „caut o Carte

  1. Am Borges – Opere complete 🙂
    Cu Ivasiuc nu stiu, poate profa de romana din liceu sa il aiba. Intreb si iti scriu daca l-am gasit.
    Seara frumoasa.

  2. reusesc sa iti raspund:
    saru’ mana, adica,
    MULTUMESC FRUMOS PT GIND! 🙂

    [ am si eu c]te ceva dinn Borges, dar oricit ar i de generos sufletul tau, nu pot priva pe nimeni de aemenea avere, pt bucuria mrea….; cu imprimit,…., poate…]

    MULTUMESC, Andi
    si seara placuta !

  3. Buna ziua!Daca doriti va pot face rost de carte,respectiv romanul Racul.Pretul ar fi de 35 de lei + taxele postale.Mailul meu este:librarul_antique@yahoo.com

    • eu Va multumesc; aam aflat, intre timp ca s-a reeditat, tot la edit Albatros, in anul 1994, cred, insa nu am reusit sa o cumpar [soarta ingrata a librariilor din provincie, sau neglijenta mea, poate…]

      e lasati-mi daca se poate datele pe adresa de e-mail pe yahoo;
      voi incerca sa Va contactez la adresa mentiionata si eu; sper sa reusesc.
      Multumesc!

  4. Pai adresa mea de mail este: librarul_antique@yahoo.com.Puteti sa imi scrieti direct pe email,ca sa nu mai postati ca si raspuns.Astept un email de confirmare daca vreti cartea + adresa dvs(localitate,str,codul str,nume)si trimit colet cu ramburs!va las inca odata adresa mea de mail :librarul_antique@yahoo.com

Lasă un răspuns

