Carpe Diem cu Puck în Cercul Poeţilor Dispăruţi

Acel Carpe Diem, amintit de către Gina, mi-a trimis gîndul lăsat liber -aşa trebiua !- înspre un film oarecum ciudat, la prima vedere şi mai ales după tiltu Cercul Poeţilor Dispăruţi (Dead Poets Society), cu Robin  Williams, profesorul nonconformist, care încearcă să schimbe sistemul sau metoda de predare şi de a-i ajuta pe elevii colegiului să înţeleagă (şi) altfel literatura şi viaţa, dar normele rigide, pejudecăţile şi fragilitatea adolescenţei le ’ administrează’ o lecţie , poate, prea dură faţă de ceea ce doreau ei să schimbe şi să fie.

Şi pentru că este Sîmbătă, iar unii  ne-am obişnuit să ne amintim în această zi a săptămînii să fim mai…lirici (să fi scris visători sau sensibili ?), eu mă gîndesc la Neil Perry care recită monologul final al lui Puck din Visul unei nopţi de vară de W Shakespeare şi pentru a cărui frumusete îl transciu mai jos [ în traducerea lui Dan Grigorescu si Ion Frunzetti ]

Suntem umbre călătoare,
De-am adus vreo supărare
Să găndiţi că aţi visat
Tot ce vi s-a-nfăţişat,
Iară searbăda poveste
Ce in visurile-acestea
Am istorisit aici,
A fost vis, veţi spune.
Oameni buni,
Nu ne-osăndiţi,
Ingăduitori să fiţi,
Că vom drege altădatâ
Tot ce-acuma am stricat,
Iar eu, Puck, cinstit vă spun:
Dacă am scăpat acum
De sudălmi, fluierături
Voi aduce, uite, jur,
Altceva, mult mai frumos
Şi Puck nu e mincinos.
Tuturora, noapte bună,
Daţi-mi toţi căte o mănă
Şi prieteni buni vom fi.
Intr-o altă bună zi
Vom plăti cum se cuvine
Gîndul voitor de bine”.

(în aceste zile a fost ploaie de stele: Vi l-aţi reamintit pe R Williams privind cerul, în Regele Pescar ? )

17 răspunsuri la „Carpe Diem cu Puck în Cercul Poeţilor Dispăruţi

  1. @Gina, @Andi si… tuturor: se cuvine un multumesc frumos si gandul de bine se intoarce catre Voi, toti;
    ar fi fost mai bine sa astept pina maine, dar cum ma simteam ceva mai bine, nu am rezistat…; astazzi caam am …’interdictie’ la tastare, dar de luni, sper….SPER… sa reintru ‘in normal(itate);
    zile frumoase tuturor!

  2. Marie, La multi ani!!!

    Sanatate si alte urari implicite, nu ma apuc sa fac o lista cu dorinte dar sa stii ca tot ce-mi doresc eu, as vrea sa se „intample” si celor dragi. Nu te cunosc, dar nu mi-e greu sa vad ca lumea s-ar ingreuna un pic fara oameni ca tine…

  3. @Andi, @Cristian, @Flavius, @Paul, @Tavi: Vă multumesc mult si frumos – si imi cer scuze pt intirziere! – pentru gindurile si cuvintele atît de frumoase, la care, sincer, imi este greu sa raspund la fel, aşa cum s-ar cuveni…

    eu, aici, alaturi si printre Voi, citindu-Vă, ma simt mai bine, oricît de greu mi-ar fi uneori

    –––––––-
    @alecs: multumesc pt …’aprecierile’ (cam prea) generoase 🙂
    V-a plăcut Praga?– mie, enorm
    ––––-

    @Vania: o mai ‘nimeresc’ şi ei, americanii şi nu doar o dată… 🙂

    [aş încerca să revin pentru a afla misterul bileţelului cu care s-a chinuit un englez, de data asta, …( de indata ce pot, am sa merg pe blogul respectiv ) ]

  4. toata Europa e superba,dar cand intru in tarisoara mea plina de coruptie,prostie si ignoranta,parca imi bate inima mai repede…de fericire.

Lasă un răspuns

