de ce nu mai scriu

– nu doar din cauza bolii – de care sper să reuşesc să uit cel puţin pentru cîteva minute- şi care nu prea mă lasă să mă mişc aşa cum aş dori;
– pentru că a fost 14 iulie, ziua dragă nu doar francezilor, ci tuturor celor care iubim limba franceză (mă feresc să folosesc termenii ‘francofoni’ sau ‘francofili’), dar nu am reuşit încă să aflu şi să înţeleg de ce în1933, în aceeaşi zi a anului, Hitler a scos partidele în afara legii, cu excepţia partidului nazist;că Franţa a fost o obsesie a sa se stie, dar rămîne, totuşi să mă mai ’documentez’;
– pentru că deschid radioul sau televizorul şi aud şi văd aceleaşi figuri, aceleaşi glasuri (cineva poate îmi va aduce aminte de Truman Capote, dar numai unii au schimbat încăperile….)
– mda, altele săli, alte fotolii, alte apartamente , mai europene, desigur, doar că aud şi văd figuri care reprezintă ţara -îndrăznesc să cred şi să scriu – care, n unele cazuri,abia reuşesc să se repezinte pe ei înîşi, dar, este adevărat, au fost aleşi prin sufragiu popular;
– pentru că tot la aceleaşi posturi de radio si televiziune, se discută pe toate păţţile şi în toate felurile, de către toti, scandalul banilor de la MTS, dar, apare demisia de onoare salvatoare şi -desigur-Preşedintele;
– Preşedintele atoateştiutor, omul cel mai bune informat, care este supărat din nou vpe bpresă şi chiar şi pe trusturile sau mogulii (tonomaturile nu mai contează) care l-au ajutat din plin să ajungă în jilţul de la Palat;
– lucruri cunoscute şi obişnuite pînă acum, dacă nu ar fi fost o frază rostită la o ceremonie, deci, în cadru oficial; ’aveţi grijă ce faceţi cu democraţia’ –– cum? cine şi cui se adresează? Cineva care pomeneşte frecvent de Constituţie pe care o are mereu la îndemînă, unor mintrii suspectaţi…;
– tot nu mă simt bine şi inteţionez să sterg blogul definitiv, din varii motive, cel mai important fiind acela că nu pot să mă ocup de el şi să comunic aşa cum aş dori cu cei pe care i-am cunoscut aici,
– prin urmare, scriu pînă mai pot şi atît timp cît mi se mai îngăduie ( naivă nu sunt…);
– încă mai sper ca stînga politică românească să se vindece de o boală cronică şi să îşi regăsească dezideratele, iar patidele care se pretind de dreapta să devină cu adevărat ceea ce se pretind şi asta pentru binele mult invocatei dar şi necesarei democraţii;
– dar poate voi mai reuşi să scriu cîndva despre ’cuvintele care sunt ca o scară prin care coborîm în propria memorie’, cum am citit intr-o frumoasă carte: Certitudine de M Thien;
– să îmi împărtăşesc bucuria der a vedea un film precum Politist, adjectiv, al lui C Porumboiu, de ce pentru mine este, alături de filmele lui Cristi Puiu – nu, nu am gresit!- sunt cele mai bunne creaţii cinematografice în aceşti douăzeci de ani;
– dar de două zile recitesc Jurnalul lui M Sebastian, încercînd să înteleg cîtă dreptate are Doamna Marta Petreu care ,printr-o carte contradictorie – deocamdata nu am citit decît fragmentele publicate anterior şi un interviu recent- că ’figura lui Sebastian a fost mistificată cu premeditare’ şi oricît de dureros ar fi pentru mine să nu recunosc argmentaţia riguroasă, îndrăznesc să cred, mă încăpăţînez chiar, sa cred că raspunsurile laîntrebătile din finalul interviului le va găsi Domnia Sa în paginile jurnalului….;
– pentru că s-au împlinit zece ani de la plecarea Mariei Banuş, cea datorită căreia eu, personal, am putut să cunosc multă poezie, sau, mai exact, poezia multor altor popoare

Maria Banuş Destin
Niciodată n-o să punem alături, in noapte, coapse si creştet.
Chemarea se pierde-n văzduhul tomnatec, in maldărul veşted.
Stau vieţile noastre, sub măştile anilor, la margini de vremuri,
Ca două triburi pe veci despărtite de două vrăsmaşe totemuri.

Am ales aceste versuri pentru a ‚spune’ ca acea poză/fotografie din postarea de data trecută, nu numai că mai ‚conţine’ adevărul meu, dar în plnă vară se transformă sau se poate transforma ( las o dîră de speranţă …), totuşi, in cea de mai jos

finally

22 de răspunsuri la „de ce nu mai scriu

  1. ana
    sanatate in primul rand
    apoi lecturi frumoase ai si sa te bucuri de ele si noi asteptam cu drag un semn atunci cand vine cu putin suflet din lecturile tale
    porumboiu nu stiu ce sa zic astept sa-l vad din ce am auzit citit vazut pana acum nu sunt foarte incantata
    nunta muta ai vazut?

  2. Gala,
    inca nu am plecat la somn si ma bucur
    TE-AM REGSIT ! (desi mu cred sa te fi pierdut…)

    Nunta Muta… cred ca as putea scrie un ecran despre film, regie, scenariu, ACTORI (pe care l-as putea alege?!?!?!!? -pe TOTI!)
    muzica lui Andries, imaginea lui Vivi …
    si peste toate, H MALAELE

    MULTUMESC PT TOT, GALA !!!!!!!!
    😉 😉

    • Gina, inainte de a-mi exprima bucuria de a te regasi, imi cer scuze pt intirziere, dar…. nu prea a depins de mine…

      sufletul de Sisif al Anei a obosit putin, dar incearca sa isi revina;
      sper ca de maine sA a recuperez imaginule pierdute din caleidoscopul tau frumos!

      stiu ca nu iti place, dar eu scriu: sarut mana, GINA!
      [multumesc dincolo de limita pe care eu o cunosc ! 🙂 ]

    • @Andi: … 🙂 🙂 … eu… nici aat]t 😦

      dar cum la Vania am daaat de Rilke, iar despre ingeri si dragoste nu am alt volum mai aproape,[in minte, acum, nimic 😦 ] doi pasi si o intindere de brat pana la Poemele franceze reusesc,totusi
      si gasesc asta:
      ‘dupa o zi batuta-n vant
      in pacea fara margini,iata
      se lasa seara impacata
      ca un amant supus si bland’ [trad A Andritoiu]

      🙂 seara, Duminica, si o vara ( nu numai, dsigur 🙂 🙂 superbe!

  3. Ana
    suntem alaturi de tine. in orice caz, pentru ca te iubim.
    te astept sa revii
    oricat e nevoie 🙂

    sa citesti 🙂
    am doi prieteni care au transformat tv-ul lor in dulap, pe care au pus o vaza plina cu flori. doar una dintre solutii 🙂

  4. ana,imi pare rau,nu am stiut ca esti bolnava,iti doresc insanatosire grabnica…si…nu renunta la scris.o noapte linistita iti doresc.

    • dar eu in ce cuvinte sa cuprind multumirile si recunostiinta mea?!!!?!? 🙂

      si eu imi doresc – nu doar vreau…- sa revin aici, dar mai am nevoie de oleacaa de oddihna… nsi de tihna sufleteasca… pe care le gasesc, deocamdata, in lectura si in muzica

      MULTUMESC, Angela! 🙂

    • Rares, daca tu au reusit sa invingi boala, sper sa reusesc si eu 🙂

      da, as vrea sa revin cat mai curnd pe petecul asta de spatiu, dar mai e am nevoie de ceva timp si rabdare;
      sa ai o vara in care sa te bucuri din plin alaturi de baiatul tau 🙂
      Multumesc mult!

  5. Pingback: De veghe-n lanul blogolumii « GENUNCHIUL LUMII | Flavius Obeadă

    • ceaiul tau m-a ajutat sa ma inzdravenesc macar/cel puţin pentru a-ti aduce multumire;
      iertata-mi fie ‘ntirzierea, dar aroma florilor de tei putere imi va da pentru a reveni in blogullumii.
      Multumesc inca o data, Flavius!

    • … nu ploaia e de vina saau lipsa ei…

      abia acum cand am reusit sa vad ultima ‘poveste’ [ indraznesc sa intreb: Eugen chiar este un prieten bun ? 🙂 ] imi dau seama cat de mult mi-au lipsit si imaginile si povestile ….
      incerc sa ‘recuperez’ – pt mine e necesar!

      ( si da, atinsa de si cu Rilke …..)
      MULTUMESC !!!

    • …candva, in urma cu cateva luni, cred, ca aici nu sunt singura si nu ma voi simti singrura, ci dimpotriva
      si
      ca de obicei, ai avut dreptate 🙂
      si eu sper sa imi revin cît mai repede, sa ma refac si -cine stie? – poate voi mai incer ca sa ‘scriu’…
      multumesc mult, George!

  6. si eu ma bucur sa te reintalnesc, Tavi!

    nu refacuta inca ‘pe deplin’, dar am citittt cu un zambet crispat cele lasate de tine

    cam amara intrebarea mea: oare foloseste la ceva? vom sti abia in toamna;
    si tie iti multumesc si iti doresc o vara cu bucuriile pe care le astepti 🙂

Lasă un răspuns

