‘ nu se ştie cît sînge costă’

Am fost intrebata de catre un prieten ce parere am despre trupul femeii in pictura, ca si despre imaginea femeii in arta, in general si care sunt tablorule mele prefrate cu femei. Aiici nu am considerat de cuviinta sa ‘postez’ ceva ce toata lumea cunoaste;
redau raspunsul de atunci si citeva picturi nu atat de des intalnite

femme1

de la fragilitatea cu care Botticelli o aduce pe Venus din spuma marii, adulmecand aroma formelor rubensiene, care desteapta poftele si pana la parfumul salbatic al trupurilor aflate de Gaugain in Tahiti, toate par a spune acelasi lucru: ca intre viata si moarte sensul suprem este iubirea, care, asemeni lui Michelangello afirma pe ton potolit ca ‘ nu se stie cat sange costa’
femme14femme6
femme52femme42

9 răspunsuri la „‘ nu se ştie cît sînge costă’

  1. Oarecum sau prea putin, in legatura cu interogatia ta; am citit in” Sublimul cotidianului” , de Herman Parret urmatoarele: ” trupul femeii este simbolul simbolurilor, iconul iconilor.Aderam la domeniul esteticului prin entuziasm si prin recunostinta”…..

    Clipe senine!

  2. frumos… ma incanta faptul ca atiatia artisti si-u platit omagiul mirificului trup femeiesc… ca-i mama, ca-i iubita, este matrita care ne implineste pe toti. merita… oricat de mult sange ar costa!
    o nuanta superba, ana!!!! 🙂

    gina, frumos si citatul tau! 🙂 simbolul simbolurilor!!!!

    gala, nu te cunosc, dar imi permit: imi place la nebunie, absolut, galateea lui dali sferele, forma perfecta a corpurilor ceresti sau… a atomului si felul in care ii sugereaza chipul. imi place la nebunie dali… imi place mitul lui pygmalion si simbolistica insufletirii artei…

    toate trei mi-ati mers la suflet.
    vive le femme! 🙂

  3. @Gina,@Gala,@Lumsa: am reusit sa ‘fur’ o clipa de ragaz pt suflet si sa Va scriuraspund, indraznind sa il parafrazaz pe H Parret, multumindu-Va tuturor cu un entuziasm , de nevoie … ‘strunit’…, dar plina de recunostiinta si bucurie (ah, de cand nu am mao simtit asa ceva !!!) pentru ca V-am simtit alturi vibrand la viata care curg si pulseaza in si prin culori si dincolo de el si m-ati ajutat sa imi amintesc de un vers al lui Puskin, pe care-l credeam de mult uitat:
    ‘ vedenie de o frumusete pura’

  4. Vad entuzism feminin pentru feminin la greeeu… si unicul barbat surprins in trecere azi… zice timid „ma depaseste subiectu’”… mortal!!! 🙂 🙂 :-)cum vine asta?

  5. Francezii au o vorba. Indiferent la ce faci reclama – sa lasi discret un trup feminin in trecere macar prin cadru. Pentru ca femeia atrage ochiul barbatilor si femeilor deopotriva…

  6. 🙂 🙂 🙂
    ei, si tu, intre Donjuanism si misoginism trebuie sa existe ceva, nu?
    nu sunt sigura cine anume, dar un barbat scria, parca ‘femeia atrage barbatii cu farmecul ei si ii pastreaza cu propriile lor vicii….’ 🙂

Lasă un răspuns

